Самоосвіта вчителя wym-1619687915275
На допомогу вчителям початкових класів wym-1619687655735
Методична робота ― важлива складова післядипломної педагогічної освіти, що має цілісну систему дій і заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагогічного працівника, розвиток творчого потенціалу педагогічних колективів навчальних закладів, досягнення позитивних результатів навчально-виховного процесу. Вона має ґрунтуватися на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням досвіду діяльності педагогів і конкретного аналізу результатів навчально-виховного процесу. Участь у методичній роботі має бути професійним обов’язком кожного педагогічного працівника.
Основними функціями науково-методичної роботи є такі: планування, організація, діагностична, прогностична, моделююча, компенсаторна, відновлювальна, коригуючи, координуюча, пропагандистська, контрольно-інформаційна.
Одним із завдань методичної роботи на сучасному етапі є активізація творчих здібностей учителів. Творчий характер закладений у самій суті професії педагога. Його дії не копіюють попередні, динамізм навчально-виховного процесу вимагає оптимального рішення в кожному конкретному випадку. До творчості спонукає вчителя і сьогоднішній учень ― розвинена і нестандартна особистість , вимоглива до свого наставника. Отже, нині необхідно формувати тип вчителя-новатора, справжнього фахівця. Успіх навчально-виховного процесу залежить від того, чи відмовиться педагог від стереотипів минулих часів, чи готовий він засновувати стосунки з учнями на принципах гуманізму. Дійсність вимагає позбутися звичних установок, шукати нові форми спілкування як з учнями, так і з їхніми родинами. Критеріями фахової підготовки має стати рівень загальної культури вчителя та специфічні педагогічні характеристики: розуміння принципу природо відповідальності, що враховує природні задатки дитини, закономірності її розвитку; високий рівень володіння методикою знання дитячої психології.
-удосконалення змісту, форм і методів навчально-виховного процесу відповідно до поставленої проблеми:
· забезпечення кожній дитині рівного доступу до якісної освіти;
· впровадження освітніх інноваційних технологій, спрямованих на всебічний розвиток творчого потенціалу учнів;
· оновлення теорії і практики навчання та виховання;
· організація дистанційних форм підвищення кваліфікації всіх категорій педагогічних працівників;
· надання допомоги вчителю у вирішенні актуальних проблем навчання та виховання школярів, підвищення професійної компетентності педкадрів шляхом удосконалення традиційних і розвитку нових педагогічних технологій;
· формування позитивного ставлення педагогів до методичної роботи та їх умінь здійснювати науково - дослідницьку роботу.
- робота над науково-методичною проблемою
- педагогічна рада
- методичні об’єднання
- методичні оперативки
- предметно-методичні тижні
- семінар
- школа молодого вчителя
- психолого – педагогічний семінар
- майстер-клас.
- творчий звіт педагогічних працівників
- педагогічні читання
- самоосвіта
· Курсова перепідготовка
· Атестація
· Робота за індивідуальною самоосвітньою темою
· Участь у роботі творчих груп
· Участь у підготовці методичних заходів
· Участь у конкурсах
· Участь у роботі методичних об'єднань (методичне об'єднання учителів класних керівників, методичне об'єднання учителів початкових класів)
· Участь у роботі методичних об’єднань ОТГ
· Творчі звіти
· Презентації ППД
· Майстер-класи
· Участь у психолого-педагогічному семінарі- практикумі